2010. november 12., péntek

Il mio preferito minestrone

Minestrone vagyis az olasz zöldségleves ahogy én szeretem.
Az eredeti recept legalább tíz féle zöldség felhasználására buzdít, de ha ennyi
zöldséget nem szeretnénk bele rakni akkor lehet kevesebből is, de minimum 4!
Én hagymát, sárgarépát, cukkinit, padlizsánt, gombát és borsót raktam bele.
1 kisebb cukkinit, 1 vöröshagymát, fél padlizsánt, 4 nagy fej gombát, 1 nagy répát és egy marék borsót használtam fel, kb. mindegyikből ugyanakkora adagot. Volt amikor tettünk bele zellergumót és fehérrépát is de én így jobban szeretem, hiszen legalább nem kell kipiszkálni egyes zöldéségeket a levesből :) Az eredeti recept tartalmaz pestot és paradicsompürét is, én a paradicsomot is ki szoktam hagyni belőle.
Megtisztítom és felvágom a zöldségeket félkör alakúra, úgy hogy kb. egyenlő nagyságúak legyenek. Olívaolajra rádobom a zöldségeket (kivétel a borsó) és pirítom kicsit. Majd a fagyasztott borsót adom hozzá, fűszerezem, só, bors, oreganó. Öntöttem hozzá kevés fehér bort, majd jöhet annyi víz amennyi ellepi a zöldségeket. Kb. egy óráig főzöm, közben kóstolgatni szoktam a zöldségeket, hogy nem jók-e még és felöntöm a szükséges mennyiségű vízzel. Tálaláskor mozzarellát tépkedek a tetejére vagy sajtot reszelek.
Sajnos a képeken elég sötét lett és a gomba is megszínezte, de ha nem is szép akkor is nagyon finom és igazi vitaminbomba :)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése