2010. október 26., kedd

Panna cotta


 Panna cotta rebarbarával:

250 ml tejszín
250 ml tej
2 zselatinlap
40 g kristálycukor
vaníliarúd vagy vaníliaaroma
(én ázsiai boltos vanília komplettet használtam, azért lett az enyém sárgás)


A tejből és a tejszínből is minél zsírosabb annál jobb, ha csak nem fogyózik valaki :) Összeöntöm a tejet és a tejszínt, majd ha már kicsit felforrt hozzáteszem a többit (szerintem így a cukor könnyebben feloldódik és nem ragad le esetleg az aljára). A zselatinlapot ebbe áztatjuk be és nem külön vízbe vagy tejbe!! nekem fogalmam sem volt az elején, hogy hogy kell. 10-15 perc kicsit forraltam is. Majd poharakba öntöttem, utólag gondolkozva jobb a műanyag pohár, amit szét lehet vágni, mert nekem nem jött ki szépen a kávés pohárból. 4 kis adag lett belőle. Nem kell félni ha túl folyós meg fog szilárdulni pár óra alatt. Tálaláskor forró vízbe kell mártani az alját akkor könnyebben kijön elvileg, bár nekem nem jött be. Mellé rebarbarát pirítottam, még sose csináltam de mivel van a kertbe ezért nem lehetett veszni hagyni, plusz  Jamie Oliver egyik könyvében is rebarbarával van a panna cotta. 5 szár rebarbarát megpucoltam felvágtam  majd serpenyőben 4 ek. cukorral és egy kis triple seccel felöntve pároltam 10-15 percig. Fontos , hogy a rebarbarának távolítsuk el a héját és amelyik része fás azt ne tegyük bele, mert úgyse lesz jó ( khm tapasztalat :) ) vágjuk négybe vagy félbe ha kisebb. Hagyjuk meg alatta egy kis levet, amivel majd leönthetjük a pannát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése