2010. október 23., szombat

Torta di mela

Alma torta gyorsan és egyszerűen: 
Tortaforma aljába bele simítottam a leveles tésztát, megkentem  felverr tojással vékonyan. Közben megpucoltam 3-4 nagy almát, vékonyabb szeletekre vágtam. Lábosban kevés vajat melegítek kb. egy evőkanálnyit, rádobtam az almát kicsit piritottam, majd 2 evőkanál cukorot, citromlét vanília aromát, gyömbért, fahéjat adtam hozzá és felöntöttem kevés vízzel, ha van édes borunk vagy pezsgőnk az is szuper lehet hozzá. 10-15 perc alatt megpuhul, attól függ hogy milyen vastag. Ha kész akkor leszűröm és ráteszem a tésztára. Közben a felülre kerülő morzsának álltam neki ami 50 g cukor 50 g vaj és 50 g lisztből áll, összekeverem a lisztet és a cukrot majd hozzáadom a puha vajat és elkezdem összevegyíteni úgy hogy jó morzsás legyen. Megszórom az almát a morzsás keverékkel, szeletelt mandulával, fehércsoki korongokkal vagy máskor kókusszal. Nekünk gázsütőnk van abban 40 perc alatt megsül legmagasabb fokozaton. Az almatöltelék puha marad, de a teteje finom ropogós lesz. A párolt alma levéből kis tejszínnel és cukorral jó kis öntetet lehet készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése